söndag 2 augusti 2009

Rökinfluensan

Det är vad jag har! Jag har ingen jävla svininfluensa eller snorinfluensa - jag har rökinfluensan. Den kom krypande när jag satt och svettades på flyget mellan Nice och Stockholm, febern, det obehagligt varma svalget. Då hade jag ju rökt ett paket om dagen i 7 dagar - kroppen var inte helt nöjd och bestämde väl sig för att jag förtjänade att må som en räv i ett par dagar. Så igår vankades det sprit, kortspel och återigen cigaretter. Självklart tänkte jag "är kroppen redo för det här", men förkylningen var ju borta och dom där välsmakande nikotinpinnarna lockade ... Nåväl, 12 timmar och ett halvt paket senare så är jag tillbaka i förkylningsträsket! Och jag tänker bekämpa bacillen - kanske till och med röka ut den ... Nej. Här på jobbet finns det resurser, "Ytdesinfektion PLUS" och min egna alkoholgel "Baccide" - dom rackarna ska hjälpa mig i kampen mot fler förkylningar och kanske en eventuell svininfluensa, för det ska ju tydligen var tredje svensk ha till hösten.



/H

Inga kommentarer: