lördag 13 juni 2009

Köpenhamn och vi

























































































H är i Köpenhamn! Idag har vi gjort vad vi gör bäst; ingenting. 
Och diskuterat det vi diskuterar bäst; ingenting. Inte för det att 
vi legat på latsidan. Vi har varit aktiva och pratat i munnen på varandra hela dagen. Men med riktigt nära vänner behöver man helt enkelt inte vara intressant, eller göra intressanta saker för att ha en perfekt dag.

/L

Sitter hemma hos L på Valkyriegade, vi lagar mat och dricker små mängder alkohol. Haft en mysig dag och jag önskar att det var fler dagar som denna, men man får ta vara på godbitarna och bara njuta som satans när tillfälle ges. Idag har vi cyklat runt på stan - L är den bästa stadsguiden! Först så cyklade vi till Fredriksberg där vi gick på marknad, jag köpte en fin liten porslinsask och L köpte glas med olika flygplansmotiv. Sedan åkte vi vidare i samma område, hittade någonsorts food market - jag är ju som skalman så det blev asiatisk mat, sittandes på en trottoar. Vidare mot Christiania, känns som en av dom där platserna som ska upplevas och det var precis lika knasigt som jag hade tänkt mig. Sedan till höjdpunkten! L's skola som var helt fantastiskt fin - där slet de tappra studenterna vid sina skissbord och vi fotade loss inne i ljusrummet som var fullt av speglar. Tydligen så har något par alltid sex i ljusrummet vid skolfesterna - speglarna tilltalar till äventyr och vinklar. Sedan cyklade vi till HC Örstedtspark - åt en glass och cyklade runt i något som kan vara den finaste parken jag har besökt. Efter det så hamnade vi hos en tatuerare, L förstod såklart vartenda danskt ord han sa - jag blev irriterad och satt tyst och bläddrade bland blocken. Slutligen handlade vi middagsmat hos turken och nu brassas det i köket! So far - helt underbart.

/H

Inga kommentarer: